Trends for 2025: the rise of the increasingly complex ‘off-road’ traveller

Trends for 2025: the rise of the increasingly complex ‘off-road’ traveller
In the face of complicated behaviour, hotels need more data than ever to respond to their needs.

The ‘all-rounder’ traveller combines traditional and trendy destinations; relies more on online communities than personal recommendations; increasingly travels to events; spends little time in accommodation; travels on a tight budget, but is still willing to spend on hotel extras; and is spontaneous and practical in equal measure.

Budget-sensitive

This customer profile, 59% in the case of Spain, compared to a global average of 46%, opts for a cheaper room in order to be able to spend money on other expenses. Their sensitivity to budget is also noticeable in how loyalty programme discounts are increasingly influencing their choice of hotel brand – 24% on average and 36% in the Spanish market – as well as preferring to travel with a flight+hotel+experiences package with all the options integrated to avoid surprises.

Esa reducción del gasto en alojamiento, la utiliza también para alargar su estancia. Sin embargo, en el viajero “todoterreno”, el 86% está dispuesto a gastar más en extras que en su habitación, siendo el desayuno, el aparcamiento y las vistas sus suplementos preferidos.Asimismo, el 70% asegura que está dispuesto a pagar más por disfrutar de una experiencia respetuosa con el medioambiente -el 62% en el caso de los españoles-.

Prioridad a las relaciones humanas

El viajero español valora sobre todo las relaciones humanas, los servicios de atención al cliente, el personal del establecimiento y la comunicación que le presta durante su estancia. De hecho el 60% decide regresar a un hotel por su experiencia personal previa. Se prefiere ser atendidos por personas, en general guiados mucho por el trato personal. Los viajeros de mas edad, siguen siendo reticentes a la atención por AI (inteligencia artificial)

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